torstai 24. helmikuuta 2011

Ensimmäinen päivä

Tehtävä 1
1. Mitä aiheesta tiedät ennestään?
- Sosiaalisia medioita, kuten Facebook, Youtube... Kirjaston tietokanta.
2. Mitä jakson aikana haluat oppia?
- Käyttämään tietokantoja ja tutustua enemmän erilaisiin sosiaalisiin medioihin.
3. Miten sen opit?
- Olemalla tunneilla, tekemällä tehtävät. Toivoisin, että asiat selitetään juurta jaksaen ja ihan alusta, alkaen siitä mikä on tietokanta, mihin sitä käytetään ja esimerkkejä tietokannoista...
4. Miten ja millon arvioit onnistumistasi?
- Opintojakson lopuksi keskustelen opettajan kanssa ja vertaan blogin avulla kehittymistäni myös opintojen aikana.
5. Miten toimit jakson aikana opiskelutyössäsi ja opiskelutyöyhteisössäsi?
- Teen tehtävät ja olen tunneilla. Kysyn tarvittaessa apua ja autan myös muita.
6. Miten huolehdit jakson aikana opiskelutyöhyvinvoinnin toteutumisesta?
- Minun pitäisi yrittää muistaa nukkua ja syödä enemmän. Myös liikunnan määrää voisi lisätä. Mutta mihinkä koira karvoistaan pääsisi...
7. Miten ja millä periaatteilla toimit erilaisten ryhmien kanssa ja miten voit huomioida erilaisia kulttuureja?
- Minä tulen toimeen kenen kanssa tahansa, jos minun kanssani tulee toimeen. Minulla on tietynlaisia ennakkoluuloja esimerkiksi tietyllä tavalla pukeutuvia ihmisiä kohtaan, ja yleensä ennakkoluuloni osuvat oikeaan. Eri kulttuurien edustajat eivät ole minulle ongelma, sillä olen erittäin suvaitsevainen ihminen.

1 kommentti:

  1. Hyvä juttu. "Juurtajaksaen selitystä" opettajan johdolla ei ole tarjolla. Tavoite työskentely menetelmä on, että haette tietoa eri tietolähteistä ja avatte tiedonjakoa sekä tiivistämistä varten keskusteluja luokkatilanteissa ja/tai vapaa-aikana sosiaalisessa mediassa ja/tai suullisesti. Luento-opetusta voi toki ryhmä niin halutessaan pyytää jostain erityisestä asiasta. Sitten voidaan miettiä kuka luennoi ja mistä näkökulmasta.

    Miksi jatkuvia luentoja ei ole tarjolla? Siksi, että ammattiaineiden opettajana minulla on esisijainen tehtävät valmistaa teitä työelämään. Siellä on tarvittava tieto opittava hakemaan itse, jäsennellä haettu tieto ja poimia sieltä itselle oleellinen oppi. Sitä me harjoittelemme täällä ja sitä eritehtävillä opiskellaan.

    VastaaPoista