keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Radiomainos - Digitaalisen materiaalin tuottaminen ja käsittely

Radiomainos:




Radiomainoksen käsikirjoitus:



Mainostetaan autonrenkaita. Ei varsinaisesti mitään merkkiä, lähinnä sitä, että renkaat eivät saa olla liian kuluneet jne.

Isä, n. 50-vuotias, poika, n. 17-18-vuotias. Ovat kotona, poika eteisessä lähdössä, ja isä on kauempana ja tulee sitten eteiseen.

Isä puhuu melko rauhallisesti, poika innostuneemmin.


Poika: ”Isä, mä menen nyt!
Isä: ”Hetkinen, mihinkäs sä olet menossa?”
Poika: ”Katariinan kanssa ulos. (Vähän kierrellen kaarrellen) Käydään syömässä, ajellaan vähän ympäriinsä ja mennään ehkä puistoon… Tiedäthän sä.”
Isä (vähän virnuillen): “Jaa jaa. Onkos kumit kunnossa? Ei kannata antaa tytölle kyytiä vääränlaisilla välineillä.”
Poika (häkeltyneenä): ”A-ai mitkä kumit? Mistä sä puhut?”
Isä (sanoo, kuin asia olisi itsestäänselvyys): ”No auton kumit, renkaat, tietenkin. (Nuorisokieltä matkien) ’Tiedäthän sä.’ (Opettavaisesti) Turvallisuus, se se on pääasia, kun tyttösiä pyörittää.”
Poika: “En mä tiedä, en mä ole oikein ajatellut...”
Isä: “No, mennääs vaihtamaan ni pääset lähtemään.”
Poika (innoissaan): “Joo, kumit palamaan ja baanalle!”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti